case:

ICA

ICA, Inköpscentralernas Aktiebolag er Sveriges største dagligvarekjede. Hver dag kjøper millioner av den svenske befolkningen sine dagligvarer hos ICA, for da vet de at de får noe igjen for pengene. ICA tilbyr produkter av høy kvalitet som tilfredsstiller forbrukernes behov. Kjeden forstår betydningen av enestående kundeservice, og derfor har de bestemt seg for å samle alle tidsskriftsabonnementene hos LM Informasjonstjenester.

ICA har brukt LM Informasjonstjenesters abonnementshåndteringstjeneste og elektroniske abonnementshåndteringsverktøy LibNet fra 2011. Både ICA og LM Informasjonstjenester er kundesentrerte organisasjoner. Dette betyr at begge selskapene ønsker å ha en sterk lokal kundestøtte for alle salgsenhetene.

En enkel måte å abonnere på tidsskrifter på

Marie Berger arbeider i ICAs personalavdeling. I tillegg til hennes andre oppgaver har hun ansvaret for ICAs tidsskriftsabonnementer. Ved å samle abonnementshåndteringen hos LM Informasjonstjenester sparer ICA tid og penger. Maria Berger er svært fornøyd med samarbeidet.

”Vi hadde allerede samlet tidsskriftsabonnementene våre før LM Informasjonstjenester ble vår tjenesteleverandør, men jeg synes LM Informasjonstjenester har et enkelt system som gjør arbeidet mitt enda lettere enn før.”

ICA abonnerer på omtrent 300 tidsskrifter gjennom LM Informasjonstjenester, og en sjelden gang bestiller de også tidsskrifter direkte fra utgiveren. Tidsskriftene brukes i resepsjonslokalene, og de brukes også som en hjelp i arbeidet til ledelsen og de andre ansatte i ICA. LM Informasjonstjenester leverer også tidsskrifter til flere av ICAs avdelinger rundt om i Sverige.

LibNet er nøkkelen til en effektiv abonnementshåndtering

Marie Berger sier at hun er svært fornøyd med at LM Informasjonstjenesters elektroniske abonnementsverktøy LibNet er så enkelt å bruke. I ICA skjer all virksomhet knyttet til tidsskrifter via LibNet. Det bestilles det nye tidsskrifter, avbestilles tidskrifter som blir lest lite og  årsabonnementer fornyes.

”LibNet er en brukervennlig tjeneste som virker veldig moderne. Alle arbeiderne i selskapet vårt kan bruke det, og det er lett å mate inn data. Jeg liker også at LibNet kan brukes på svensk.”

Ifølge Berger tilbyr LibNet et praktisk verktøy for rapportering.

”Med et øyekast kan vi se sluttsummen på alle ICAs abonnementer, og derfor er rapporteringen til ledelsen i selskapet vårt lett å utføre. Ledelsen vil for eksempel også vite hvilke tidsskrifter som er tilgjengelig og hvor de befinner seg, og med noen få klikk får vi også en liste over dette.”

Gode tilbakemeldinger om kundeservicen

Berger har også vært fornøyd med LM Informasjonstjenesters kundeservice. Dersom et bestemt blad er borte eller hun har behov for annen hjelp, tar hun vanligvis kontakt med ICAs egen kundekontakt, som LM Informasjonstjenester har valgt ut.

”LM Informasjonstjenesters kundeservice har vært enestående og svært serviceinnstilt og vennlig. Kundeservicearbeideren som er vår kontaktperson svarer alltid raskt og vennlig. Jeg kan med glede anbefale LM Informasjonstjenester til andre selskap!”

Fordelene ICA har oppnådd:

  • LM Informasjonstjenesters tjenester som er i bruk: Formidlingstjenester for tidsskrifter, LibNet
  • Fordeler: LM Informasjonstjenester tilbyr en enkel måte å samle alle formidlingstjenester for tidsskrifter sammen på og en enestående kundeservice. LM Informasjonstjenesters abonnementshåndteringstjeneste LibNet er en omfattende løsning for alle abonnementshåndteringsbehov.

LM Informasjonstjenesters tjenester som er i bruk:

Formidlingstjenester for tidsskrifter, LibNet